ORGANIZACJA NAUKI ZDALNEJ W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
- Podstawowym sposobem przekazywania komunikatów i innych informacji jest dziennik elektroniczny Librus.
- Platforma edukacyjna wykorzystywana do nauki zdalnej to Microsoft Teams (usługa jest bezpłatna i dostępna na tablecie, smartfonie lub komputerze).
- Czas trwania lekcji – 45 minut. Lekcje odbywają się zgodnie z planem.
- Zajęcia on – line są obowiązkowe. Wszyscy uczniowie są zobowiązani do czynnego uczestniczenia w tych zajęciach, odrabiania zadań domowych i realizacji innych poleceń wydawanych przez nauczyciela.
- Nieobecność na zajęciach on-line musi być usprawiedliwiana zgodnie z zasadami określonymi w Statucie szkoły ( termin 2 tygodni z podaniem przyczyny).
- Podczas nauki zdalnej problemy lub sytuacje z którymi trzeba się na co dzień zmierzyć nie znikają. W sytuacji, kiedy musimy się odnaleźć w nowej rzeczywistości z nowymi wyzwaniami wesprzeć może szkolny pedagog i psycholog, do którego można napisać poprzez dziennik elektroniczny i umówić się na konsultacje on – line. Klasy I-IV – pedagog M. Kulikowska, klasy V – VIII – pedagog E. Zarzycka, psycholog – D, Jurecka
- Uczeń zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu zajęć on – line.:
REGULAMIN ZAJĘĆ ON – LINE
– Udział w zajęciach online jest obowiązkowy. W razie braku sprzętu zgłoś ten fakt wychowawcy.
– Nie udostępniaj nikomu swojego hasła, ani adresu, z którego logujesz na lekcję.
– Pamiętaj, że punktualność jest ważna – dlatego prosimy, abyś logował się na lekcje we właściwej godzinie.
– Lekcje zdalne odbywają się zgodnie z Twoim planem lekcji. Trwają 45 minut.
– Zasady są takie jak na lekcji. Nie możemy sobie wzajemnie przeszkadzać.
Prosimy, aby mikrofon był wyłączony w trakcie lekcji. To ważne, żeby wszyscy uczniowie dobrze słyszeli nauczyciela. Wtedy będzie Wam się dobrze pracowało. Mikrofon włącz, gdy nauczyciel udzieli Tobie głosu.
– Jeśli masz pytania, będziesz mógł je zadać na czacie lub poczekaj, aż nauczyciel odda Ci głos. Twój nauczyciel ustali wcześniej z Wami, w jaki sposób będziecie się z nim komunikować tak, by przebieg lekcji był sprawny.
– Pamiętaj, że lekcji nie wolno nagrywać. Nie wolno utrwalać cudzego wizerunku bez jego zgody, bo zachowanie takie jest złamaniem prawa.
– Do lekcji przygotuj zeszyt, podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń, jeśli taki używacie.
– Pamiętaj też, że Twoja kamera pokazuje obraz z miejsca, w którym jesteś. Zastanów się nad tym, zanim swoją przestrzeń do pracy pokażesz innym.
– Nie wolno korzystać w czasie lekcji z telefonu chyba że jest to narzędzie za pomocą którego łączysz się na zajęcia.
– Podczas lekcji powinieneś być widoczny dla nauczyciela.
REGULAMIN PUNKOWEGO OCENIANIA ZACHOWANIA – NAUCZANIE ZDALNE
KLASY IV – VIII
Ustala się następującą skalę ocen z zachowania:
wzorowe – powyżej 180 pkt.
bardzo dobre – 140-179 pkt.
dobre – 100 – 139 pkt.
poprawne od 50 do 99 pkt.
nieodpowiednie – od 0 do 49 pkt.
naganne poniżej 0 pkt.
PUNKTY DODATNIE
Zachowanie |
Ilość punktów dodatnich |
pochwała dyrektora | 20 pkt. |
godne, kulturalne zachowanie się zajęć, brak uwag i punktów ujemnych | pula do dyspozycji wychowawcy 0-30 pkt. jednorazowo podczas trwania nauczania zdalnego |
samoocena zachowania ucznia | 0-12 pkt. jednorazowo podczas trwania nauczania zdalnego |
pomoc koledze w nauce | 1-5 pkt. każdorazowo |
inne dodatnie | 1-10 pkt. |
PUNKTY UJEMNE
Zachowanie | Ilość punktów ujemnych |
nagana dyrektora | 0 – 50 pkt. |
udostępnienie wizerunku drugiej osoby, bez jej zgody | nagana dyrektora |
przeszkadzanie na lekcji | – 3 pkt. każdorazowo |
aroganckie i lekceważące zachowanie wobec nauczyciela | -10 – do – 30 pkt. każdorazowo |
jedzenie na lekcji | – 5 pkt. każdorazowo |
używanie telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w innym celu niż wykorzystanie ich do lekcji. | – 9 pkt. każdorazowo |
wulgarne: napisy lub komentarze wiadomościach, grafika na koszulkach | – 6 pkt. |
wulgarne słownictwo | – 6 pkt. |
zaczepki słowne, ubliżenie koledze | – 10 pkt. każdorazowo |
niewłaściwy ubiór i uczesanie podczas zajęć | – 3 pkt. każdorazowo |
włączanie mikrofonu bez zgody nauczyciela podczas zajęć (jeśli nauczyciel wcześniej wyciszył uczniom mikrofony i prosił, by ich nie włączać) | – 3 pkt. każdorazowo |
inne ujemne | -1 do – 10 pkt. |